Bok/ Allie Finkles regler för tjejer - Flytten


När Allie Finkles föräldrar berättar att familjen ska flytta, vill Allie bara dö. Hur kul är det att flytta från det fina rummet med rosa heltäckningsmatta till ett läskigt gammalt ruckel med knarrande golv, bara för att ens mamma gillar att renovera?
För att inte tala om att lämna alla klasskompisarna. Och det blir verkligen inte bättre av att grannkillen berättar att en zombiehand sägs härja på vinden till Allies nya hus .
Det verkar nästan som om det inte finns några regler längre, och är det något Allie gillar så är det just regler. Därför skriver hon sina Regler för tjejer! Meg Cabot är i högform i första delen om roliga, påhittiga Allie Finkle - tjejen som alla tioåringar kommer vilja ha som bästis.
Regel nr 5: Man kan inte låta sin familj flytta in i ett spökhus.

Bokens titel: Allie Finkles regler för tjejer - Flytten
Författare: Meg Cabot
Antal sidor: 217

Min recension: Boken är väldigt bra och passar den som gillar regler och lite skratt! Boken handlar om Allie Finkle som ska flytta in i ett nytt hus även fast hon inte vill det. Hennes mamma berättar att hon ska få en kattunge om hon sköter sig när dem flyttar och Allie har ju önskat sig en katt så länge hon kan minnas! Men när en av grannpojkarna berättar om zombiehanden som finns på vinden så vill hon verkligen inte flytta längre. Hur ska hon göra för att slippa flytta?

Mitt betyg till boken blir faktiskt 5/5 stjärnor!
Jag rekomenderar boken väldigt starkt, för den är bra och rolig!

Vad andra skrivit!
Postat av: Kapten Strand

Jag har utmanat dig på min blogg. Kika in och delta ifall du vill :)

2012-01-09 @ 20:28:19
URL: http://kaptenstrand.blogg.se/
Postat av: Fanny

ja men visst okej!

2012-01-09 @ 21:15:58
URL: http://moviesnbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0