Såld - Sally Grindley

Det var ett tag sen jag bloggade sist men nu kör jag igen!

Det kan inte vara sant! Elvaåriga Lu Si-han blir som förlamad när hon inser att hennes farbror tänker sälja henne på marknaden. I samma stund som hon ropas in av en förmögen man med familj och stor våning förvandlas hennes liv till en mardröm.
Lu Si-yan sliter som en slav från morgon till kväll. Som enda tack för hon höra att hon inte är någonting värd. Och när hon tvingas arbeta på en fabrik där arbetsmiljön gör henne sjuk är hon nära på att ge upp. Men minnet av kärleken från hennes far gör henne stark. Och hon vägrar bli ett offer.

Bokens titel: Såld
Författare: Sally Grindley
Antal sidor: 223

Min recension: Boken är bra men kan vara lite sorglig då och då. Det jag gillar mest med boken är att det inte är nåt som är påhittat utan att det kan faktiskt hända på riktigt!
Mitt betyg blir 4/5 stjärnor!


Vad andra skrivit!
Postat av: lolo

jag har också läst den fick 4 av 5

det var synd om henne

2012-05-04 @ 06:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0